Riffeludvalg

Riffel udvalgets program for sæsonen 2022:

• 3 februar: kl. 19.00-ca 21.00. Intro aften: Kom og hør nærmere om riffeludvalgets planer for sæsonen 2022. Blandt andet med stort fokus på jagt feltskydning. Per Henriksen fortæller. En uforpligtende aften med information om riffel aktiviteterne og fokus på at samle et hold til feltskydning i Tranum i juni.
  • Ikke fast lagt dato (februar/marts): Teori: Riffelaften v. Jørgen ullits, hvor alt bliver gennemgået på ens egen riffel inc. Skydestillinger, tips og tricks mm. Inklusiv øl/vand og måske smørrebrød, plejer at være en rigtig givtig aften. Deltager betaling må påregnes. Nærmere info kommer.
  • 30 april: seneste tilmelding til Tranum, Kreds mesterskab (eller så snart som muligt, der er et begrænset antal pladser). 200 kr. tilmeldingsgebyr.
  • 1 maj: skydebanen i Svenstrup åbner op for udendørssæsonen. Se nedenfor.
  • 14 maj: (Karin har skrevet e-mail til hadsundfor at booke banen): 10.00-12.45, på Hadsund skydebane: hel dag med riffel skydning.
  • 11 juni: kredsmesterskab i Tranum. kl. 8.00 – 16.00. Skydeområde Tranum Sandmosevej 514, Brovst. Tilmeldingsfrist: den 30. april 2022. Betaling: 200 kr. Tilmelding og betaling foregår via Jægerforbundets hjemmeside eller samlet via riffeludvalget.

Trænings muligheder:

Skydning på Cimbrernes anlæg i Svenstrup.

Banen åbner 1 maj. Med skydetider mandag og torsdag, banen åbner ca. 16.30 og indtil kl. 21.

50 kr/ omgang, som gæst (man kan prøve 3 gange uden at være medlem) eller 25 kr/ omgang, som medlem.

• Jæger kontingent :250 /år for hele udendørs sæsonen.
  • En omgang svarer til ca 20 skud.

Jagtskydning kan foregå på 100 m banen (4 baner) og 50m banen (9 baner).

Der er instruktører til stede.

Sted: Kimbrerhøje,Atletikvej 40, 9230 Svenstrup J.

Hadsund jagtforening:

• Der er åben træning i følge deres kalender. Se hjemmesiden:

Engelstrup skydebane

• Banen åbner 7 april. Med skydetider torsdag mellem : 18.00-20.00.
  • Hvor: Bakkelyvej 25, Engelstrup, 9670 Løgstør.

Følg med i opslag på Facebook i forhold til ad-Hoc træning på de forskellige baner, hvis man ønsker at trække flere med. Der vil ofte være en kompetent instruktør til stede på banen. Dette er efter aftale, fra gang til gang. Hold derfor øje med opslag på Facebook.